Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
0

jakość sensoryczna

Kontrola jakości produktów odgrywa w dzisiejszych czasach coraz ważniejszą rolę. Przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego muszą kontrolować setki parametrów fizykochemicznych i mikrobiologicznych. Rynek oferuje konsumentom olbrzymią gamę produktów żywnościowych jednego rodzaju wytwarzanych przez różne firmy. W chwili obecnej największe firmy w branży spożywczej dysponują zbliżoną technologią. Jednym z czynników mogących nakłonić konsumenta do nabycia tego, a nie innego produktu jest jakość sensoryczna. Parametry sensoryczne produktu począwszy od wrażeń wizualnych, poprzez smakowe, zapachowe a nawet słuchowe kształtują jego ogólny wizerunek. Najlepiej wykonana analiza fizykochemiczna nie jest w stanie dokładnie określić bukietu zapachowego produktu. Analiza sensoryczna pozwala na jego ocenę najbardziej zbliżoną do oceny konsumenckiej. Konsumenci rozpieszczani przez producentów coraz wyższą jakością produktu przestali po prostu spożywać, a zaczęli degustować i oceniać. Informacja na temat preferencji konsumenckich umiejętnie przełożona na język technologiczny pozwala na zaprojektowanie produktu o profilu dokładnie takim, jakiego oczekuje konsument.